Ayşe Elmacı, nam-ı değer Ayşe Teyze 2003 yılında konuk oldu evlerimize. Patates diyarı Ödemiş'te bir turşu fabrikasında işçiyken, birgün köye gelen reklamcılar sayesinde hayatı değişti ve reklam yıldızı oldu. Sevimli şivesiyle, içten gülüşüyle, "yiyin gari" demesiyle kendisini Türk halkına sevdirmesi çok zor olmadı. Lays'in patateslerinin saflığının, doğallığının, tazeliğinin simgesi oldu adeta. Firma da Ayşe Teyze'nin performansından memnun kalmış olacak ki, 2008'e geldiğimizde hala beraber çalışmaya devam ediyorlar.
Ne var ki FritoLay'in Türkiye cips pazarında ki en ciddi rakibi Kar Gıda'ya ait Lays'in ikame ürünü, Cipso da reklamlarında bir "Ayşe" figürü kullanmaya başladı. Cipso'nun reklamında da olaylar köy yerinde geçse de, kullandıkları "Çıtır Ayşe" daha çok Ayşe Teyze'mizin gençlik yıllarını andırmakta.
Cipso, kendi ürününden önce Lays'i akla getiren, soğuk esprilerle bezenmiş reklam stratejisiyle ne kadar başarılı olur bilinmez ancak bir izleyici ve tüketici olarak kendi görüşüm, bu tarz taklit reklamların aslını yaşatığı görüşünde.
9 Mart 2008 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder