5 Nisan 2008 Cumartesi

Light kolalar ölmez, sadece isim değiştirir!

Şu günlerde Pepsi ve Coca Cola arasındaki kıyasıya rekabet, şekersiz ürünleri Max ve Zero arasında iyice kızıştı. İlk önce Pepsi Max'i içmeyi, Aysun Kayacı'yla öpüşmekle eş tuttu. Ardından Coca Cola Zero'yu tanıttı ve Uğur Yücel'li reklam serilerine başladı. Bugünse kafamızı nereye çevirsek Coca Cola Zero afişlerini görüyoruz. Peki ne oldu da yıllardır bildiğimiz Diet Pepsi ve Coca Cola Light sadece isim ve kutu değiştirerek önümüze sunuldu? Bu durumun en büyük nedeni olarak Türkiye'de erkeklerin "light" ya da "diet" ürün tüketmeyi erkekliklerine yedirememeleri gösteriliyor. Başka bir deyişle erkekler light kola isterken zorlanıyorlar. Aslında bugüne kadar ki reklam filmlerine bakarsak bunun pekte yanlış olduğu söylenemez. Coca Cola Light reklamlarında mafya - sert erkek figürü çiziyor ve onlara Coca Cola Zero içiriyor. Keza Pepsi Max'te de ürünü tüketenler hep erkek ve ödülleri de hep Aysun Kayacı. Anlaşılan bu iki büyük firma bayanları çantada keklik görüp, erkeklere oynuyor. Light ürünler yeni isimleriyle başarılı olur mu bilinmez ancak bilinen o ki light kolalar, normal kolaya göre çok daha zararlı.

Hiç yorum yok: