4 Mart 2008 Salı
reCİKS
Yaşamdan bir şeyler olması benim için daha önemli en azından hepimizin yaşayabileceği olaylara karşı daha dikkatli olmamıza, aklımızın bi köşesinde kalmasına yardımcı olur. Hepimiz aynı okulun öğrencileriyiz ama ne yazık ki genelin çizdiği imajın altında kalıyoruz. Okulumuz etrafındaki şık yerlerinde bu imaj kaynaklı pazarlama yöntemlerindeki değişiklikler rahatsız edici. Önümdeki örneği de sizle paylaşmam gerek tabii. İzmir'de yaşayan çoğu insan Reci's restaurantının adını,sistemini,kalitesini ve fiyatlarını az çok bilir ve buna güvenerek orayı seçerler. Biz de o yolu izlemiştik ama karşılaştığımız şeyler karşısında imajın işletmelerin kendilerini pazarlama sistemlerinde değişikliğe gittiklerini gördük. Örneğin; Reci's in Göztepe şubesinde en basitinden bir kolanın fiyatı normale göre pahalı da olsa miktarı az değil ama Balçovadaki şubelerinde bu da yok. Aynı zamanda hizmette de farklılık söz konusu; bahsettiğimiz şubedeki garsonlar müşterilerin bilgilerini kendilerine göre ölçmeye yeltenecek hatta cevapları beğenmeyecek kadar ukalaca bir tavır içindeler. Bu imajın etkilerini sanırım iki tarafta fazlasıyla görüyor. Reci's beklediği ilgiyi göremiyor, bizler de bu sevdiğimiz mekandan istediğimiz ve beklediğimiz keyfi alamıyoruz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 yorum:
Ne diyim güzel yazmışsın arkadaşım, etiket etiket etiket, pazarlamaya da etkiyor davranışa da.
ee ne demiş Nasreddin Hoca ye kürküm ye...
Yorum Gönder