15 Mayıs 2008 Perşembe

Asla daha azıyla yetinme 'Magnum' ye...


Algida Magnum aldı başını gidiyor. Algida dondurma yelpazesinin en şaşalı dondurması magnumun diğer ürünlerine nazaran müşterinin gözünde ve damağında yeri ayrıdır.

Türkiye’de ilk olarak 1994 yılında tüketiciyle buluşan Magnum, özellikle yetişkinler için satışa sunulan ilk çubuklu dondurma oldu.
Bugün Magnum, yılda 1 milyara yakın satış yapan, dünyanın önde gelen dondurma markalarından biri. Magnum Classic, Magnum Badem ise Magnum’un en büyük başarıları arasında yer alıyor.

Tabi bu başarılarının da fiyata yansımasınıyelpazenin en pahalı dondurması olmasından da görebiliyoruz.Peki değmez mi? Tabiiki de değer.Satıldığı fiyatın hakkını veren bir dondurma Magnum. Kaplamasındaki farklı çikolatası ve içindeki Sütlü dondurmasıyla rakiplerine tahtında pek de yol verecek gibi gözükmüyor. Ayrıca Magnum bir farklılık daha ekleyerek daha fazla müşteri kitlesine hitab etmeye başladı Magnum Light' ı çıkararak. Çünkü diyet yapan insanlar çikolatanın kalorili olduğunu bilirler ama sütlü tatlının en hafif tatlı olduğunu düşünerek ayrıca %33 daha az yağ oranını gören diyetteki bir müşteri hiç vakit kaybetmeden ağzının tadını yerine getirmek isteyecektir.


Magnum bununla da kalmadı. Müşterinin ağzında dolanan fikri aldı ve uygulamaya koydu. Sonucunda magnum çikolata ile çikolata
sektörüne girdi. Dondurma sektöründeki başarılarıyla birlikte çikolata sektörüne de girmesi magnumu algidadan ayrı bir marka haline getirdi. eskiden magnum deyince algidanın bir dondurması aklımıza gelirken şimdi ise hem çikolatası hem de dondurmasıyla aklımıza getireceğiz.
Çikolataların fiyatları konusunda ise pek olumlu bakıyorum diyemem. Çünkü parmak kadar çikolatayı 2 milyon ytl ye satmaları çok da memnun edici bir durum değil. Magnum çikolatası diye düşünürsek, pahalı olmasını bekleriz ama okadar küçük bir şey için 2 ytl vermek isteyen insan çok nadirdir. sonuçta dondurması yelpazede en pahalı ürün olmasına rağmen uçuk bir rakam değil. Ve yine de prestijli bir ürün olarak akıllarda kalıyor. bunu düşününce peki neden çikolatada böyle bir tavır sergiledi? bence daha makul bir fiyatla satış yaparsa başta ben olarak çikolata sever müşteri kitlesini azaltmamış olur..


Hiç yorum yok: