
Mc Donald’s bilindiği üzere dünyanın en büyük restoran zinciri. Bugün 100’den fazla ülkede 30000’den fazla restoran ve 1,5 milyon çalışanıyla hizmet veren, tam anlamıyla dev bir şirket. Hatta öyle bir şirket ki Hamburger Ünivesitesi bile kurmuşlar, yaptığım araştırmalara göre 1990 yılında bu üniversitenin mezun ettiği öğrenci sayısı tam olarak 40000, 2008 yılındaki rakam muhtemelen 50000 civarında. Mc Donald’s deyince herkesin aklına ilk gelen şey muhtemelen Big Mac, bu ürün 1968 yılından bu yana Mc Donald’s restoranlarının menüsünde bulunuyor, kısacası epey eski. Big Mac öyle bir marka olmuş ki, reklama hiç ihtiyacı yok tam tersine artık Mc Donald’s Big Mac’i pek önemsemiyor ki, kendi reklamlarında hep Big Mac yiyorsunuz birazda Quarter Pounder, Mc Nuggets, Mc Turco, Double Cheeseburger yeyin diyor.
Değinmek istediğim konu da burada başlıyor, son günlerde televizyonlarda Mc Donald’s reklamları geziniyor. Reklamlar şöyle; Quarter Pounder nedir?
a-Bir futbolcu
b-Mc Donald’s ın enfes lezzetlerinden sadece biri.
c-vs
d-vs
Sonra ise reklam şöyle ilerliyor, Quarter Pounder nedir biliyorsunuz ama hep Big Mac yiyorsunuz, biz de lezzetliyiz, bizde doyurucuyuz biraz da bizden yiyin. Bu nasıl bir pazarlama stratejisidir soruyorum kendi kendime? Evet Mc Donald’s Big Mac olmasa ne durumda olur bilinmez diğer ürünlerini de ön plana çıkarmak istiyorlar ama bu şekilde olmaz ki bu, dünyada hangi şirket kendi ürünü için resmen tüketmeyin, almayın gibi mesajlar verebilir ki? Benim bu reklamdan anladığım Big Mac almayın oluyor.Böyle bir reklamla karşılaşacağımı hiç tahmin etmezdim ve her izlediğimde de vah diyorum Mc Donald’s a. Aslında şu açıdan düşünecek olursak biraz mantıklı gelebilir, sonuçta Big Mac 1968 yılından beri ön plandaki ürün ama zamanla Burger King ‘in Whopper’ı gibi kuvvetli rakipler kazandı ve muhtemelen “life cycle”ını doldurmuş bir ürün, tıpkı fiil haline gelmiş vim ürününün kaldırılması gibi. Benim görüşüme göre yaptıkları strateji fazlasıyla riskli, ve reklamların yayınlanma sıklığından da anlaşılacağı gibi bu riski almakta hiç tereddüt etmemiş Mc Donald’s. Ortaya çıkabilecek sonuçlar ise muhtemelen şunlar; ya Big Mac’e olan talep bir miktar azalırken istedikleri gibi diğer ürünlere olan talep artacak yada Big Mac’e olan talep azalacak ve diğer ürünlerde değişiklik olmayacak. Kısacası keşke daha risksiz bir pazarlama stratejisi uygulasalardı da Burger King karşısında zar zor ayakta duran Mc Donald’s hedeflerine kolayca ulaşabilseydi…
Değinmek istediğim konu da burada başlıyor, son günlerde televizyonlarda Mc Donald’s reklamları geziniyor. Reklamlar şöyle; Quarter Pounder nedir?
a-Bir futbolcu
b-Mc Donald’s ın enfes lezzetlerinden sadece biri.
c-vs
d-vs
Sonra ise reklam şöyle ilerliyor, Quarter Pounder nedir biliyorsunuz ama hep Big Mac yiyorsunuz, biz de lezzetliyiz, bizde doyurucuyuz biraz da bizden yiyin. Bu nasıl bir pazarlama stratejisidir soruyorum kendi kendime? Evet Mc Donald’s Big Mac olmasa ne durumda olur bilinmez diğer ürünlerini de ön plana çıkarmak istiyorlar ama bu şekilde olmaz ki bu, dünyada hangi şirket kendi ürünü için resmen tüketmeyin, almayın gibi mesajlar verebilir ki? Benim bu reklamdan anladığım Big Mac almayın oluyor.Böyle bir reklamla karşılaşacağımı hiç tahmin etmezdim ve her izlediğimde de vah diyorum Mc Donald’s a. Aslında şu açıdan düşünecek olursak biraz mantıklı gelebilir, sonuçta Big Mac 1968 yılından beri ön plandaki ürün ama zamanla Burger King ‘in Whopper’ı gibi kuvvetli rakipler kazandı ve muhtemelen “life cycle”ını doldurmuş bir ürün, tıpkı fiil haline gelmiş vim ürününün kaldırılması gibi. Benim görüşüme göre yaptıkları strateji fazlasıyla riskli, ve reklamların yayınlanma sıklığından da anlaşılacağı gibi bu riski almakta hiç tereddüt etmemiş Mc Donald’s. Ortaya çıkabilecek sonuçlar ise muhtemelen şunlar; ya Big Mac’e olan talep bir miktar azalırken istedikleri gibi diğer ürünlere olan talep artacak yada Big Mac’e olan talep azalacak ve diğer ürünlerde değişiklik olmayacak. Kısacası keşke daha risksiz bir pazarlama stratejisi uygulasalardı da Burger King karşısında zar zor ayakta duran Mc Donald’s hedeflerine kolayca ulaşabilseydi…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder