Bir ürünün reklamlarında ne kadar en çok ürüne önem vermeliyiz? Yani bir reklamda amaç sadece ürünü tanıtmak mı? Ben bu fikre açıkçası katılmıyorum.Bir reklam izlenebilir olmalı ki ürün de o sayede insanların hafızasına kazınsın. İki işi aynı anda yapabilen bir reklam olursa işte bu başarılı bir reklam olmuş diyebiliriz. Mesela uzun bir süre yayına verilmiş bir reklamıbir süre sonra tekrar vizyona belli bölümlerini keserek ekrana getirmeyi de yanlış buluyorum.burda insanlara her ne kadar o reklamı hatırlatmaya yetecek kadar görüntü koyup fazla masraftan kaçınsalar da bu markayı yeni tanıyacak bir izleyici için etkisiz bir unsur olmakta kalır. hatta bence markayı bilen bir izleyici bile sadece ürün adını belirten bir reklamı izlemek yerine kanalı değiştirmeyi tercih eder. peki ya iyi reklam nasıldır? Eğlenceli olmalı, güldürmeli, coşturmalı, insanda tekrar izleme isteği uyandırmalı,ürünü merak ettirmeli, kısacası reklamamacına ulaşmalı...Ayrıca ne çok uzun ne de çok kısa olmalı. uzun olmamalı sonuçta bir film tadı veren reklam üst üste izleyince sıkmaya başlar. Çok kısa olmamalı çünkü kısa reklamda sadece ürün adını tanıtmakla kalırsın ki bunu zaten öğrenmek isteyen bir insan her yerden öğrenebilir. Bir reklam eğer televizyon vs.. gibi görsel alanda sergilenecek bir reklamsa bence bunun avantajları kullanılmalı.
Örneğin yıllar geçse en akılda kalan reklamlardan biri bence Banu Alkan'lı ixir reklamı. Ama Ixir şu anda yok. Reklam adına çok başarılı hatırlanıyor ama kendisi son derece başarısız bir operasyon oldu.Keşke reklamları kadar ürün de etkili olabilseydi. Çünkü tüm Türkiye o yıllar Ixir reklamlarını konuşur olmuştu. İnternet bağlantısı sağlayan bir ürün ancak bu kadar güzel pazarlanabilirdi. Malesef bu tür ürünlerin yerini ilerleyen zamanlarda adsl in alması markayı sadece reklamlarıyla hatırlanacak bir isim haline getirdi.
22 Mayıs 2008 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder